onsdag 19 augusti 2009

Hammaren på MTB Sthlm

Blev lite stressigt idag. Hade planer på att köra MTB Sthlm idag men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Hade en del att göra på jobbet och kom inte iväg förrens 17:15 från Rissne. Det blev till att cykla som en stucken gnu till Lida för att hinna ditt i tid.
Lyckades sladda in typ 3min innan start.

Kände mig seg som fan och var helt stum i benen. Slängde på mig en numerlapp och gled ner till starten. Kände direkt att det här kommer inte gå. Hade inte ätit sen lunchen vid 11:30 så depåerna var inte direkt fyllda. Hade som tur var en PowerBar Performance och en Powerbar Gel som rädda mig där.

Starten gick och jag gjorde ett halvhjärtat försök att hänga på men märkte direkt att jag inte hade några krafter.

Tappa motivationen helt och kunde inte förmå mig själv att ta i över huvud taget.
Tänkte att jag skulle köra tävlingen bara för att jag brukar ha lättare att ta i när jag har någon att jaga. Men alla som kom om släppte jag bara förbi utan ens att göra ett försök till att hänga på.

Körde till och med så långsamt så jag blev varvad av både Lars Bleckur och Micke S, snacka om total förnedring med tanke på att vi bara körde 5 varv.

Kände inte direkt att jag hade väggat men det var nog för att jag var så omotiverad till att ta i så jag märkte inte att jag fått hammaren. När jag sen kom hem så var mitt blodsocker nere på 3. Det var nog tur att jag inte hängde på Micke S och cykla hem från Lida för det hade nog inte gått så bra. Nu fick jag skjuts av Patrik istället så det var bra. Ska nog se till att inte ha så stressigt innan jag ska tävla och försöka få i mig lite mer mat kan nog vara bra också....

Så här taskig såg min pulskurva ut idag, inte mycket att hurra över.

Resultat från MTB Sthlm kommer upp här sen.

Inga kommentarer: