tisdag 18 augusti 2009

Fix med bil

Åkte över gatan till R/T Bil och Maskin vid Storsätragränd 22 för att få skruven till bagageluckan bortplockad. Möte upp Thomas där som tyckte att han kände igen mig. Och det var ju rätt för det var han som fixa min fastrostade spd-kloss i vintras..;o) Han fick så klart loss den här skruven också och tog en fikapeng för besväret så det var riktigt schysst.

Efter jobbet så blev det iväg till Svenska Bil i Globen och hämta det nya handtaget som hade rostat sönder tillsammans med kablarna till regskyltsbelysningen.
Och vem möter man där om inte fulmeken Danny som skulle fixat det här förut, tog betalt gjorde han men fixa till problemet var lite svårare.
Orkade inte bry mig. Det är som dom säger, ska man få någonting gjort ordentligt så ska man göra det själv.

I morgon är det MTBSTHLM igen och denna gång i Lida, jag hoppas jag hinner dit. Jag jobbar i Rissne så det blir en bit att cykla. Bra uppvärmning med andra ord, jag verkar ju behöva det....

Inga kommentarer: