måndag 24 augusti 2009

Dags för hjulbygge.

Nu har jag alla delar så nu är det dags att få ihop bakhjulet. Ett stycke Tune Prince baknav
och så 1 Innolite karbonfälg på det.
Då blev det till att bygga. Kör kvar på 3 kors på båda sidorna då det blir styvare. Sen korsar jag inte ytter och inner ekrarna med varandra så dom inte ligger och skaver mot varnadra, sen blir det grymt mycket snyggare också.

Så här fint blev det när allt var klart.
Nu ska jag köra in dom lite innan Finnmarksturen.

Till något helt annat. Känsliga läsare kan sluta läsa nu. Min vikt har gått upp under dom senaste veckorna till hela 83 feta kg och jag vet inte vad det har berott på. Det började med att jag åt en kinabuffe och det har inte varit några problem förut....
Det verkar som min kropp bara har dragit åt sig vatten som en svamp. Till helgen som var nu så gick proppen ur. Jag sprang och pissa stup i kvarten trots att mitt blodsocker var ok. Har nog aldrig pissat så mycket på en helg som nu, jag vet intresseklubben antecknar...
Och nu är jag tillbaks på 79½kg. Jag har alltså gått upp över 3kg på ett par veckor och sen pissat ut allt på en helg. Hur fan går det till? Det är andra gången i år som det händer. Det enda jag kan komma på att jag käkat annorlunda är just kinabuffen och så åt jag en riktig biff någon gång, brukar annars bara äta fisk eller kyckling. Sen har det blivit lite salta djungelvrål som var kvar från våran Riga resa men vad fan 3½ kg på det känns lite overkill, och sen att dumpa allt på en helg känns också lite skumt...
Kanske dags att kolla lite blodvärden?

Inga kommentarer: