tisdag 21 juli 2009

Bulgarien

Ja då har dom första dagarna här gått förbi. Jag säger bara fy fan vad skönt det har varit och sova. Ingen väckarklocka och inga måsten. Vi har bara drivit runt och legat och sovit än så länge. Jag har till och med varit så slapp så jag legat och solat i över 1 timme. Inte ofta jag gör det utan att få hybris och måste hitta på något att göra.

Har testat att köra lite vattenscooter också. Det är grymt roligt kan jag säga. Kom väl upp i 35 knop någonting sen mäkta den inte med något mer men det var ganska lagom ändå.

Var ute och gjorde stan osäker igår också. Eva, Marie och Johnny hitta ett kareoke ställe så dom bjöd upp till sång. Då jag inte är någon sångartist så lät jag dom göra jobbet så satt jag och titta på och applådera..

När dom stängde runt 24 så drog vi vidare till ett diskotek. Var ett riktigt stort ställe med musik i min smak d.v.s unts unts unts mega bass...;o)

Idag blev det en tripp till Nessebar. Trevligt att få se lite kultur också och inte bara stranden.

Blev en heldagspromenad mellan alla gamla hus som blandades av med nya neonbeklädda turistaffärer.

Var lite konstig kontrast ibland mellan dom mysiga små gränderna och dom gamla trähusen och sen helt plötsligt ett stort disko av modern tappning som lös upp allt.
Blev en glass när vi traska runt också, skulle ta en vanlig våffla med 3 kulor och tänkte att det blir väl inte så mycket men han i kassan visste hur man skulle lassa på så det blev en glass av gigantiska mått.

Inga kommentarer: