torsdag 25 juni 2009

Tempopass vid Mällarhöjdsbadet och lite Tune trimm

Har trimmat Ghosten med ett par Tune RH1 barends. Har känt att jag behöver sträcka ut i backarna ibland men jag gillar att ha kort styrstam i skogen då jag får bättre kontroll och det känns skönare att sitta lite mer upprätt.

Har även sänkt trycket i framgaffeln för att få lite mer mjukare gång i skogen. Har känts bra hittills men det var lite ovant att ha smalare styre nu när barendsen tog upp lite plats.

Lyckades inte få med mig någon på hårdkörning idag då jag skulle testa setupen så det blev till att sprätta runt själv.

Har en bana vid Mällarhöjdsbadet som jag klämde av 3 varv på. Är jag snabb så brukar jag kunna ligga runt 6min på mina snabbaste varv som nuförtiden har varit det första. Förrut var jag seg i början och fick nästan alltid mitt snabbaste varv på slutet.

Tiderna blev inget att hurra över idag. 1:a gick på 6:19 sen 6:33 och sista gick på höga 6:44. Hade tänkt köra 6 varv från början men nu när solen äntligen tittat fram så kommer allt vanligt folk fram också så det blev mycket inbromsningar och jag ville inte ligga och kötta järnet när jag körde om heller så det gjorde en del extra på tiderna också. Drog vidare och körde ett par backar som skarvning i stället för dom sista 3 varven.

Idag har jag äntligen fått mina sista pengar för Ghost RT Lector Worldcup:en jag sålde förra året. Det var inte en dag för sent. Nu kanske jag kan unna mig något kul utanför cyklingen. Ska bli skoj. Eva sitter säkert och väntar på en finmiddag kan jag tro...;o)

Inga kommentarer: