tisdag 16 juni 2009

Nu måste jag få bukt med ryggen.

Jag lyckades få en tid hos Magnus Carlsson igår. Trots att jag var där redan i förra veckan så knakade det ganska rejält i ryggen när han tryckte till en.

Verkar som löpning och jag inte går ihop nuförtiden. Jag har inte sprungit organiserat sedan 2000 så det var ett tag sen. Kanske dags att börja igen....
Kan erkänna att jag inte är den största fan av löpning speciellt inte när jag ska släppa på en cykel också.

Efter jobbet idag så skulle jag till tandläkaren och laga några småhål. Jag skippade bedövningen för att slippa se ut som ett mongo när dom skulle borra på 3 olika ställen. Brukar aldrig ta bedövning i vanliga fall heller då jag inte tycker det gör så ont. Det som däremot gjorde ont var notan jag fick efter besöket. 3318 spänn skulle dom ha för 50min borrande vilken djävla timtaxa det är då.
Är det någon som vet någon billig och bra tandläkare så tar jag gärna emot tips????

På kvällen så var jag ute och rasta nya racern med CK Valhall runt Bornsjön. det blev 1 varv + lite vilda western därimellan. Det var den första riktiga hårdkörningen med Ghosten och det kändes bra. Jag låg långt framme hela tiden men var sällan längst fram men fick ändå täppa ganska mycket luckor. På slutet drog jag en del och tänkte trötta ut mig ordentligt så jag gasa på till botten av sista backen för att se om jag orkar hänga på när dom börjar spurta. Gick inte överdrivet bra direkt, blev helt syrastum och tapade hjul och fick segla in själv dom sista metrarna. Tänkte att jag måste få in ett pass med den innan Solleröloppet så jag vet hur den reagerar i kurvor, inbromsningar och hög fart.

Sen var det iväg till JET-macken i Fittja och vaska av bilen. Den ska in på service i morgon och styvas upp med Powerflex bussningarna som legat ett tag och dammat i klädkammaren, sen åker den nya krägningshämmaren på också lagom till midsommar. Då måste den se proper ut. Fan vad skönt det ska bli. Fick tvätta avloppet när jag kom hem också då det inte rann igenom så snabbt som det brukar, kan säga att jag fått en del gjort idag hoppas det lugnar ner sig snart.

Inga kommentarer: