onsdag 10 juni 2009

Nu har skatteåterbäringen kommit.

Ja det var skönt att få lite stålars över, har varit ont om det den sista tiden då jag har fått ligga ute med en del. Men det mesta försvann ganska snabbt igen.
Det var nämligen dags att ge lite kärlek till bilen också. Jag hade köpt Powerflex bussningar till den förra året som jag inte fått på än då meken som skulle göra det inte var den bästa så det blev aldrig gjort, betallt kunde han ta men inte göra jobbet.
Men nu är det dags för service och då tänkte jag sätta på dom samtidigt, så nu kommer det bli styvt både fram och bak.
Har även lyxat till det med en ny krängningshämmare från EXD.
Det var deras 22mm jag slog till på då det kan bli lite väl stötigt med 25mm speciellt då jag kör en del längre sträckor till och från tävlingar. Vill ju inte vara helt sönderskakad när jag kommer fram......
Fint som fan, nu kommer bilen inte behöva 2 filer när man gasar. Den kommer gå som en go-kart i kurvorna och dom som sitter bak får nästan ha njurbälte på sig....

Den ska bli klar lagom till midsommar så det passar perfekt då jag ska upp till Sollerön. Sen blir det till att fira midsommar i Rättvik med ett gäng polare som också gillar snabba bilar så det ska bli kul.

Lär nog bli en och annan repa där uppe om jag känner dom rätt.
Nästan så att jag har lust att rasta kärran på banan någon gång.

Inga kommentarer: