onsdag 24 juni 2009

Backpass och lite skogskörning

Var ute och rasta MTB:n igår, blev 6 gånger upp och ner för Nybohovsbacken. Körde första 3 intervallerna i den korta branta backen och fick rekordtid på 1;44 sen blev det 1:52 och sista blev 1:55 och då hade jag syra som hette duga och flåsa som en gris. Känns att jag måste bättra på återhämtningen på något sett. Fick runt 1:20-1:30 i vila mellan dom intervallerna.
Sen bar det ut mot den lite längre men flackare backen. Där var jag grymt syrastum i benen efter den branta backen så det blev inte lika bra tider.
Första gick på 2:19 sen blev det 2:12 och sista drog jag till med 2:09, blev runt 2:30-3min vila mellan dom intervallerna.
Sen åkte jag till Stuvsta och drog en lite lugnare vända med Patrik Eklund och Kalle Bern i Gömarskogen, satt riktigt fint.
Idag blir det bara att rulla till och från jobbet lite lugnt. Nu när äntligen solen tittar fram och det är torrt och fint ute så var det dags att rasta min fina Ghost Race Lector SL på asfaltsvägarna.

Inga kommentarer: