onsdag 6 maj 2009

Nu är det beställt delar till kanske Sveriges lättaste hjulpar

Själv har jag inte lyckats gå ner mer än till 78-79kg så jag tänkte att jag får lätta cykeln i stället.
Sagt och gjort pryllbögen i mig fick storhetsvansinne. Jag har hört mig för lite under några månader då jag trots allt nästan väger 80 pannor så jag vill inte ha för veka hjul.
Jag vill ju inte köra runt på hjul som är som hårdkokt spagetti Och jag vill så klart att dom ska hålla för lite tuffare åkning också, dom ska trots allt tävlas på.
Ja får hoppas att pryllbögen i mig inte lurat iväg mig på för stora svängningar, mitt andra jag har fått för mycket att säga till om i det här, schizofren som jag är.....
Men nu är det beställt och stämmer vikterna så kommer totalvikten för båda hjulen att stanna på ca 1,1 kg. Slå det om ni kan...;o)
Ni kan få en liten förhandstitt på vad det är för komponenter som ska bygga dessa superlätta monster till Mountainbike hjul.

Börjar med naven
Sen kommer ett stycke fälg.

Och sist men inte minst det som håller ihop grejerna. Ekrarna så klart.

Kan ni gissa vad det är för märke på grejerna? och vilken modell?
Får se om man blir någe snabbare på dom här hjulen, igångdragen lär bli lite lättare i alla fall.
Om inte annat så kommer jag få en sån hög placeboeffekt att jag kör snabbare i alla fall....
Får återgå till att banta ner mig själv igen sen, lär väl bli tvungen för nu är det nästan tomt på kontot igen....
Men det är kul med nya lätta grejer och cykel är det ända nöjet jag spenderar mina pengar på så det är det värt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det vara tunenav med Innolites fälgar?
/Samuel

Anonym sa...

Tune och DT.. Men sen då? Jädrar Per, inte illa! Men, det är nog inte helt rätt detdär om att cykel är det enda nöjet du spenderar pengar på.. *hostsaabhost*

Per Kumlin sa...

Samuel: Helt rätt det är Tune Prince och Princess nav med Innolites kolfiberfälgar.

Hjalmar: du hade också rätt det blir DT Aero Lite ekrar.
(Ja Saaben har kanske fått en liten peng också. Har fortfarande inte fått på Powerflex bussningarna....)

Smut som fan och grymt lätt. Tog 32hålsnaven så att jag får några ekrar till att styvva upp det lite med.