onsdag 27 maj 2009

Läkarbesök.

Idag var det dags för att gå på ögonbottenfotografering för att se till att jag inte har fått några komplikationer av min diabetes. Har man otur kan man få blödningar i glaskroppen och gula fläcken kan påverkas med försämrad syn och med riktig otur bli blind.

Innan fotograferingen fick jag pupillvidgande ögondroppar som skulle se till att pupillerna blev tillräckligt stora för att fotografera näthinnan.
Kan säga att jag blev grymt ljusskänslig av dom dropparna och synen blev inte den bästa. Extra kul var det att solen äntligen skulle titta fram på vägen till jobbet sen. Typiskt att den gör det när man har pupiller stora som pingisbollar..... Den får gärna vara framme när jag inte tagit några ögondroppar också.

Jag var som tur var förbered med riktigt mörka solglasögon som hjälpte till lite. Får tacka Haga Eyewear för det....;o)
Jag fick en del roliga kommentarer på jobbet när jag kom inglidande med värsta glajjerna på.
Fest igår eller höhö, för starka piller, eller åkt på stryk av sambon.....;o)

Inga kommentarer: