söndag 12 april 2009

Trötta ben och 2:a totalt i Keps Cup

Idag så gick den sista Keps Cup tävlingen av stapeln på hemmaplan i Källbrink. Det var bla Hjalle som lagt en riktigt MTB bana med mycket stenar och rötter och en hel del lera. Stenar och rötter brukar vara min melodi men idag hade jag riktiga betongben. Jag lyckades ta starten i vanlig ordning men det var väl allt. Sen kom en lerig och hal uppförsbacke och där sa det bara stopp Jag hade knappt styrfart upp för den backen. Lyckades inte få något flyt i skogen heller. Kändes som jag körde in i allt som kom i ens väg i stället för att bara kötta över det.
Ulf Johansson tog kommandot tätt följt av Niklas Andersson. Såg dom bara första varvet sen segla dom iväg utom synhåll.
Jag låg och tampades med min teamkompis Tommy Olsson och klubkompisen Stefan Norlin ett tag men drog ifrån i skogen. Hade Filip Karlbom på hjul ett tag också men han tröttna lite på slutet.
Blev inga snabba tider direkt och min puls var helt död, lyckades bara skrämma upp den i 172 av 196 möjliga och medelpulsen blev 149, vilket distanspass. Hoppas lite vila ska göra susen till nästa vecka.
Totalen vanns av Ulf Johansson som dominerat alla tävlingar han ställt upp i. Jag kom på en hedrande andraplats.
I H30 där jag vanligtvis kör MTB nuförtiden så piskade Gunnar Töjrén skiten ur alla och vann stort. Han är verkligen stark i år men jag hoppas kunna ta han på någon tävling....

Det var även Keeps Cup igår vid Upplands Väsby. Gick tyvärr inte mycket snabbare där heller för min del. Hade betongben redan då.
Så fort jag skulle ställa mig upp och göra ett igångdrag så hände ingenting. Jag lyckades ställa mig upp men fick inget tryck i pedalerna så fartökningen var som en seg oljetanker.
Banan var ganska teknisk här också med mycket sten och rötter och en hel del kurvor och igångdrag så mina oljetanksaccelerationer jorde sig inte allt för bra på den banan. Ulf vann även den här tävlingen tätt följt av Micke S som körde lite freestyle innan målgången.
Det var i alla fall skönt att äntligen få köra med kort kort....;o)
Sen bar det av till Evas föräldrar för lite påskmiddag och stortvätt av bilen. Nu har bilen polerats upp till utställningsglans. Den gick igenom både tvätt med avfettning, shampo, cleaner, vinylglans, klädtvätt och dammsugning, vax och idag ska den få lite tire and bumbershine då jag ska byta till sommarhjulen. Riktigt fint känns som nyskick, luktar till och med gott....;o)
Fick en riktigt god middag hos svärföräldrarna, det blev potatisgratäng med ungstekt lamm och grönsaker, satt som ett smäck.
Nu ska vi över till ett annat par och käcka middag och ha spelkväll. Ska bli riktigt kul. Vi har förberett oss så nu ska dom få kämpa....;o)

Inga kommentarer: