onsdag 15 april 2009

Mjölby och Borensberg närmar sig

Kalas Cupen drar igång nu i helgen men var är alla cyklister???
I min klass i Borensberg är det bara 19 anmälda medans det i elitklassen är snäppet högre på hela 23 pers. Var är allt folk? och vad är det som krävs för att få ut fler cyklister att tävla?

Det känns som det är mer folk på dom lokala Keps cuperna här i Stockholm än det är på den riktiga Sverige cupen.
Det känns som det är för mycket jobb och för lite utdelning att ro runt en Cup-tävling nuförtiden.
Min klubb skulle haft cupavslutningen var det tänkt men pga att det blev så dyrt att anordna och svårt att få det datum som vi tänkt + allt jobb som krävdes så las det ner.
Jag menar när det är hela 23 styckna som startar i elitklassen behövs det verkligen så mycket logistik bakom?????

Fan min största vinst på en tävling i hela mitt liv var på en liten tävling som det inte kosta något att anmäla sig till och som inte hade några andra större omkostnader än tiden det tog att snitsla en kort bana på ca 2km. jag menar hur svårt ska det behöva vara?
Jag hoppas det kommer lite fler folk till start i helgen. Banan i Mjölby är verkligen rolig att köra om man är pig i benen och det är alltid kul att få mäta sina krafter mot andra även fast jag kanske inte e så snabb alla gånger.

Borensberg blir en ny tävling för mig och jag ser fram emot att få testa mina krafter där också. Hoppas på fint väder och torra snabba banor och att lite fler cyklister vågar sig ut och tävlar för det är så grymt kul.
Minns tillbaks på det heliga 90-talet när jag började tävla då det kunde vara runt 140pers i seniorklassen (dåvarande elitklassen) det var tider det. Kändes som det inte var lika pretantiöst då med chipskungen Malmsten och co på startlinjen men fort körde dom för det.

Känner mig som en gammal gubbe som tittar tillbaks och tänker det var bättre för.

Apropå fort så har jag och Stefan slagit våra rekord i Nybohovsbacken. Vi körde bara 5 gånger på den branta vägen bakom husen. Jag smiskade till med en tid på 1:47 på första rundan sen blev det runt 2min. Det kändes bra, men fan vad jag flåsa, kändes som jag skulle hosta upp lungorna. Vi körde ganska jämnt idag men Stefan drog ifrån lite på 3:e intervallen. Trodde inte jag skulle klara dom tiderna då det bara blev runt 1:30min vila mellan intervallerna. Hoppas jag kan få behålla lite av krafterna till helgen nu när jag vill vara snabb.

Har även lättat cykeln några hekto. Fick mina fina Tune snabbkopplingar från Cyclecomponents
och Schwalbe däck + Shimano XTR pedalerna även dom från Cyclecomponents igår.
Pedalerna kanske inte är dom lättaste men jag vet att dom håller ordentligt och är helt servicefria. Riktigt trevligt, nu väger cykeln in på 9,1 fullt tävlingsklar med UST däck på så det kan jag inte klaga på.

Inga kommentarer: