lördag 25 april 2009

Kattegattouren etap 1, jag är gamal och slö.

I helgen har det varit tävling i Varberg. Jag, Eva och Fredrik Edin drog ner efter jobbet. Hade jobbat in lite så man skulle komma iväg lite tidigare. Möte upp Eva och Fredrik vid Älvsjö för att sen gasa ner till Varberg. Fick nytt fartrekord mellan Älvsjö och Alby hela 2timmar tog det, fy fan vilken djävla kö, man stod som parkerad. Tydligen hade några krockat skapligt hårt vid Salemavfarten på E4:a och 2 bilar hade fatat eld så det blev jordens eldinferno. Jobbigt läge kan man lugnt säga för dom och där fick vi för att ha tagit ledigt.

Det tog runt 7 timmar att ta sig ner. Vi fick bo hos Fredriks föräldrar, riktigt trevligt. Dom hjälpte till med mat och langning så det underlättade verkligen.

På lördagen så var det en riktigt rolig banan som var ganska tekniks men inte så mycket backar.
Passade mig bra, tyvärr så var mina ben inte riktigt friska så det gick lite segt. Jag tog starten bland gubbarna som vanligt och låg i ledning första varvet men sen krokna jag lite och blev omkörd av Benny Andersson som konventerat till H30 för dagen.
Det är krut i den gubben kan jag säga. Jag kände mig som 70 när han drog om.

Han drog iväg och jag lyckades inte hänga på. Låg och brottades med en kille som körde om mig ibland och sen kom jag ikapp och så gick det fram och tillbaks alla varven. På sista varvet drog han på och jag kände att det här kommer bli jobbigt.

Han fick en lucka på runt 25-30m men på slutet var det ganska teknikst och många snabba kurvor så jag kötta på och kom ikapp när det var några hundra meter kvar. Fixa till en rejäl slutspurt och körde ifrån med skaplig marginal så det var skönt. Så det blev en 2:a plats till slut.

Fredrik körde riktigt bra och var i ledningen ett tag men råka vurpa. Niklas Gustavsson körde förbi och ville inte släppa förbi Fredrik sen utan gasa på och dryga ut ledningen lite gran.
Så det blev en 2:a plats för honom också. Får se om det går och ändra på det tills i morgon.
Resultat finns att hitta på CK Wanos hemsida här.

Inga kommentarer: