torsdag 23 april 2009

ESDUU Cup på hederliga Farstakrossen.

Igår så damma jag av racern för att ta min första tur ute för i år med den. Fan vad skönt det var. Man känner verkligen att det svarar när man ställer sig upp och trampar på den. Då jag har planerat att köra Hammarö 3 dagars som redan är nästa vecka så kände jag att det var dags att få testa lite klung och fartträning med den så jag inte är helt off när jag kommer ditt.
Då passar så klart en ESDUU Cup som handsken för det jobbet speciellt när den går på den klassiska Farsta Krossen som jag är lagom inkörd på.

Det blev lite stressigt att hinna till start. Sluta inte på jobbet förens 18:30 och jag jobbar i Rissne. Det blev till att slänga på sig kläderna och köra tempo ditt. Kom fram lagom till start svettig och fin så det var bara att häkta på sig numerlappen och gasa iväg.
Vet inte om det var jag som kom i form av hårdkörningen ditt eller om det bara gick ovanligt lugnt idag. Hade inga problem att hänga med i backen som i vanliga fall brukar vara lite tungkörd. Det blev några småryck där men inte så mycket mer. Efter ca 20min så var det 2 som drog iväg. Jag låg på hjul bakom en annan och tänkte att det är säkert någon som hänger på men det var helt stiltje. Ingen ville dra så dom bara segla iväg medans vi låg i promenadtempo.
Jag gjorde ett halvhjärtat försök och drog upp tempot ganska rejält i backen och det blev som en lång orm efter mig. Lyckades inte skaka av mig någon utan dom bara gled med. När jag sänkte farten igen så var det ingen som ville dra.

Vi lunka fram lite långsamt tills sista varvet då var det dags att spänna musklerna. Hängde med i klungan sen drog jag på en långspurt i botten av backen och fläska på så gott jag kunde. Vet inte om dom andra inte tog i för att det bara var spurt om andre loserplatsen eller om det var jag som hade benen med mig idag för jag tyckte det gick lite väl lätt och soppa hem den spurten.
Men det var skönt och få köra lite racer igen. Sen var det bara att rulla hem lite lätt och få i sig en stadig middag.

Inga kommentarer: