söndag 8 mars 2009

Nu har Ghosten kommit

I fredags ringde Jimmy och meddelade att min nya Ghost Lector Worldcup hade kommit. Blev man glad eller blev man glad...=D
Tyvärr han jag inte hämta den på fredagen då jag skulle på middag med jobbet.

På lördag så var det Coffy Cup. Den här gången var det i Täby. Körde dit med Stefan. Jag som hade planerat att ta bort dubbdäcken på fredagen. Det var tur att jag inte gjorde det. Banan var typ blankis rakt igenom. Tyvärr hade inte Stefan dubb på framdäcket så han avstod tävlingen och agerade fotograf i stället. Banan var inte markerad så vi tog ett mastervarv först innan vi dog igång på riktigt. ´
Tyvärr så har jag ett lokalsinne som en vilsen gnu så jag lyckades köra vilse några gånger och tappa ca 1min totalt, vet inte hur jag lyckades med det för banan var ganska enkel men när jag tävlar så måste jag ha allt markerat för att hitta.

Kom i mål som 4:a med sega ben. Hade medelpuls på runt 160 så det var ingen vidare kräm i benen. Det var en rolig banan och man fick sladda runt lite på isen och det är alltid kul.
När jag kom hem så skulle svärbrosan komma över med sitt nya fruntimmer. Det blev lite spelande på PS3:an och allmänt skitsnack. Carolina som hon hette hade varit på Cloetta och köpt med sig lite godis så nu har man så det räcker ett tag....;o)

Efter middagen så skulle vi på inflyttningsfest/30:års fest i Älvsjö hos Fredrik och Camilla. Det blev ett stadigt gäng som kom ditt och höll låda. En del blev skapligt apraka kan man lugnt säga. Kan bero på att kylen var fylld till brädden med diverse rusdrycker.

Johnny vet hur det ska festas så han höll ton hela kvällen....;o) Han råka ha ner ett glas i golvet och vid damsugandet så fick härskapet här en mindre begåvad ide att göra av damsugaren. Ni kan ju gissa var den hamna....

Några fick även för sig att leka toaletmaffian så en toarulle fick komma till undsättning för att göra utstyrseln fulländad.

Jag tog det piano då jag tog bilen dit så man fick ju uppleva en del. Lite senare på kvällen så hade några haft det kul med ostboggarna så dom låg runt hela golvet. Inte allt för bra kan man väl säga.

Blev en ganska späckad dag kan man lugnt säga.

Idag så var jag och hämta cykeln hos Jimmy.

Den kommer att bli snabb lätt och styv som få. Har inte vägt hela hojjen en men enligt kataloggen ska den ligga runt 9,1. Har bantat den lite redan. nästan helt gratis. Fick bort 30g på att klippa till höljena till växlarna och bromsarna och sen sänka styret lite gran. Sen klippte jag ytterligare 30 gram på att byta sadelklämma så totalt 60g än så länge.

Tänkte byta sadel till något lättare sen så det blir väl förhoppningsviss ca 100g till sen kanske det blir lättare skivor och snabbkopplingar. Sen ska det så klart bli lättare flaskställ. Skulle vara kull om man kunde få den under 9kg.

Men jag bygger hellre lite tyngre och riktigt säkert än att lätta för mycket så att det blir risk för att jag får haveri. Jag har ju lite aggressiv åkstill ibland och då vill jag att grejerna håller när man bombar på. Här har vi ett skapligt lätt och fint vevparti. Styvt som få och håller riktigt bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja Per!
Verkar som du e nöjd än så länge me hojen, den e ruskigt läcker. Jag väntar på lite lättare grejer till min, har beställt en Tune Carbostolpe från CC, köpt ett par snorlätta hjul på 1210 gram, ska försöka få tag på en Speedneedle sadel oxå, så nog ska min väga en bra bit under 9 :)
Höres
/Johan

Per Kumlin sa...

Ja den är fan grym. Håller på att lätta lite med aluskruvar och sånt får se hur mycket man får ner den med det. Får se om jag kan hitta några lättare skivor med centerlock, verkar vara svårt. Har inte testkört den än, var tvungen och lufta bromsarna efter att jag klippt ner höljena med 1dm på varje sida och jag hade ingen miniralolja....;o)