söndag 28 december 2008

Då har min hårda vecka avverkats.

Blev totalt 6 dagar fördelat på 8 pass och 17 timmar. Känner mig skapligt mör nu faktiskt, ska ha vilovecka nästa vecka så då ska jag återhämta mig och göra lite annat än och bara träna.
Har varit ute och kört några vändor med Stefan Nilsson den här veckan. Har varit riktigt kul att få lite sällskap och någon som jagar en uppför backarna. Vi körde Nybohovsbacken i fredags. Blev inga rekordtider direkt men jag verkar vara i ungefär samma form som förra året.

Jag körde lite snabbare på dom flesta intervallerna förra året bara det att jag tvärdog dom 2 sista utav 10. Nu körde jag lite långsammare dom första men fick i stället mina snabbaste varv dom 2 sista. Så den sammanlagda tiden blev ungefär samma. Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt. Jag har varit ganska seg i slutet av veckan här så det har tagit lite tid att komma igång så förhoppningsvis så är jag i lite bättre form nu och kanske kan köra alla intervaller lika snabbt som mitt sista när jag har fått vila ut. Jag vill tro det i alla fall så jag kan få känna mig lite halvsnabb....;o)

Julen har varit riktigt bra. För första gången så firade vi jul tillsammans både mina och Evas föräldrar. Kändes riktigt könt att få slippa fara fram och tillbaks hela julen och stressa runt.

Fick allt jag hade önskat mig också så jag kan inte klaga. Kan inte bli mycket bättre.
Här har vi det stora klappberget under granen. Det var inte och leka med
Sen har vi den obligatoriska tummenupp bilden. Det är Eva och Christian som har godkänt den fina såsen som vi ska få till kalkonen.
När allt var klart i köket så skulle vi alla få ta del av godheterna. Här är vi samlade vid matbordet förväntansfulla på allt som Anderssons hade kokat ihop till oss.
Var riktigt gott, blev fylld kalkon med potatis och grönsaker och brunsås med lite vin i.
Det var en norsk julmiddag då Evas mor kommer från Norge.
Efter middagen så blev det ännu mer mat. För nu var det dags för Cristians hemlagade ostkaka som gjorde rent hus. Den var riktigt god och mastig. Sen var det småkakor och knäck och annat smågodis så det stod härliga till. Har nog gått upp och förbi min vanliga vikt vid det här laget, godisgris som man är ibland......
Jag har fått mina nya vinterkläder och lyckats få på skärmarna på min nya vinterhoj också. Blev riktigt stiligt tillsammans. Byxorna satt superbra men jackan var lite i hängigaste laget. Tog L för att ärmarna skulle räcka fram till handen men då blev resten lite stort. Men skön va den och jag ska inte tävla med den så då spelar det ingen roll om den sitter som ett segel.
Sen ett roligt citat från en gammal dam som jag satt brevid vid Hellasgårdens servering när jag Patrik och Andreas var ute och cykla.
Dam: Är det inte kallt ute och åka nu på vintern.
Jag: Nej det är inte så farligt. Man får upp värmen när man har trampat ett tag.
Dam: Va cyklar du nu, Jag trodde du körde motorcykel. Varför har du hjälm när du cyklar det går väl inte så fort....
Jag: Det kan gå fort med vanlig cykel också, och jag tar hellre det säkra före det osäkra.
Dam: Ja där ser man "typ dagens ungdom"...

Inga kommentarer: