söndag 23 november 2008

Baby ,Mode, Mässa, CX, Cykelgala och fest.....

......det är väl kortfattat hur man kan summera helgen. Lite mer ingående så började resan på fredag då jag och Eva gasa ner till Lindköping för att träffa Mats och Karin och deras för dagen 1månad gamla Tyra. Det var en söt liten rackare som dom fått. Hon var otroligt lugn och tyst för att vara så liten också. Mats hade redan gett henne ett smeknamn och det var Lille Mats lite lustigt nog. Han hade klurat på att om hon skrek och levde rövare och skiter hela tiden så tänkte han att om det var han själv för 33år sen skulle han inte kunna skälla på sig själv så då fick det bli Lille Mats.

Vi blev bjudna på Tacos när vi kom ditt och det var grymt gått.

Som efterrätt blev det lussebulle och kladdkaka, satt inte helt fel......

Sen körde vi ett roligt spel som hette Tabu. Namnet lät ju en få tankarna att börja rulla, men det var inte riktigt som jag inbilla mig..... Man fick ett ord sen skulle man förklara vad det var utan att säga ordet eller andra vanliga synonymer till det. Sen var det bara att hoppas att ens kompanjon kunde lista ut var det var innan tiden gick ut. Var riktigt kul och stämningshöjande. Lilla Tyra fick snällt sitta brevid och titta på och höra massa konstiga ord.


På lördagen drog vi vidare till Jönköping för att gå på Svenska Cykeldagarna. Då vi kom iväg lite sent så kom vi direkt till starten av CX-tävlingen som gick där också. Jag skulle så klart köra. I stressen så glömde jag både dricka och nummerlappen så när det var 10min till start så var det bara att försöka få tag på Eva som hade bilnyckeln då nummerlapen var kvar där. Jag hade ingen telefon och hon var någonstans på mässan men jag fick tag på Micke Björnström som hade en telefon så då var det bara att jaga ikapp henne. Fick på nummerlappen och kom till start 3min innan start utan att ha hunnit värma upp eller testa banan och sist fick man starta också, inte världens bästa upplägg. Starten gick och jag drog på som vanligt och lyckades köra upp mig en del men sen kom syran igen så jag fick dra ner på farten. Men nu lyckades jag hålla tempot lite längre än dom 100m jag kom på förra tävlingen så det kändes bra. Det var en riktigt kul och snabb bana med många tighta kurvor. Fick lite krafter på sista varvet och körde upp mig ett par placeringar och slutade till slut på en 17:e plats. Inte mycket att hurra över men jag har inte tränat för det här heller så det var bara kul att få känna på lite fart och syra.

På kvällen så var det dags för Cykelgalan på Elmia. Det var som vanligt Roberto Vacci och Anders Adamsson som höll i taktpinnen under nomineringarna. Dom är för djävla sköna att lyssna på.
Nomineringarna som gavs var
Årets BMX-are som blev Mattias Fransson,
Årets Cykelhjälte som blev Ride of hope cykling mot barncancer,
Årets Ungdomsledare som blev Mathias Karlsson,
Årets MTB-Tävling som blev Bockstensturen,
Årets LVG-Tävling som blev LVG-SM Falun,
Årets Prestation som blev Emma Johansson,
Årets Motionslopp som blev Oxtrampen över Kinnekulle,
Årets landsvägscyklist, herrar som blev Gustav Larsson,
Årets landsvägscyklist, damer som blev Emma Johansson,
Årets mountainbikecyklist, herrar som blev Fredrik Kessiakoff
Årets mountainbikecyklist, damer som blev Alexandra Engen.


Efter det så blev det fest. Dom flesta drog vidare in mot Jönköpings centrum så även jag och Eva. Vi drog iväg med Patrik Eklund till Harrys där vi senare möte upp Micke S, Louise, Lars B, Fredrik E, Miche H, Ola, Magnus D, Mattias N, Oscar E och Maria. Det blev ett härligt gäng som höll låda till stället stängde igen. Man möte en del konstiga personer där också. Det var någon tant som kom bakom mig och försökte ragga, jag såg inte vem det var utan trodde det var Micke eller någon annan som höll på att fjanta sig. När jag vände mig så hade jag ett fult tryne precis framför ansiktet på mig med putande läppar.

Eva var heller inte så imponerad över hennes gest utan tog tag i henne och fråga vad fan hon höll på med varpå hon bitchslappar henne över örat. Eva ber henne dra varpå hon får en till örfil på andra sidan. Sen stapla hon vidare. Hon var så full så vi orka inte lägga någon energi på henne och lika bra var det för det fixade vakterna lite senare då hon blev utslängd.
Patrik fick testa det nya modet när det gäller handskar. Tyvärr fick han inte riktigt rätt storlek men lika glad var han för det.

Lars B hade fått blommor för han tog hem totalsegern i långloppscupen. Dom förvalta han väl på damerna vid baren och dansgolvet. Vet inte om han fick något riktigt napp men en trevlig invit var det nog alltid för dom som fick sig en blomma.....;o)

När stället stängde så drog jag och Eva mot hotellet för att lägga oss men vi hamna på Chicken Mamma och tog en bugget. Även Darvell var lite hungrig och tog sig en baguette men då han var skapligt överförfriskad så var det svårt att få hela i mun, stora delar blev utspridd över halva resturangen. Han och Stevensson drog sedan vidare på efterfest och körde tydligen hårt ända fram till 6:30.

Jag och Eva beslöt oss för att dra upp till hotellet och gå och lägga oss. På vägen upp fick vi en ofrivillig medpassagerare som också ville med till vårat rum och ha lite kul och trots lite fina hintar om att vi var trötta och ville gå och sova så förstod han inte riktigt det utan hängde på hela vägen upp till rummet. Det slutade med att vi fick sparka ut honom och låsa dörren......

Idag så var vi på cykelmässan och kollade lite på alla nya prylar som skulle komma till nästa år. Det blev några varv runt hallen och lite småprat med utställarna.
Lätta hjul är aldrig fel. Här har vi DT:s nya kolfiber hjul XRC 1250 för MTB som ska väga in på 1250g paret.

Något som blivit populärt dom senaste åren är Watt-mättare. För att kunna se hur mycket man tar i och kunna ta reda på hur ekonomisk man kör så är en Effektmätare ett väldigt bra verktyg. Här har vi SRM:s verision av watt-mätare till cykel.

Något som också har blivit populärt är tubdäck till cross. Här har vi TUFO:s nya crossdäck.

Fastnade en stund hos Christian Nielsen på GripGrab. Vi i TeamGhostSweden har inlett ett samarbete med honom och GripGrab som kan bli riktigt inspererande och kul. Riktigt trevlig kille. Vi kom in på att det skulle vara kul att samarbeta med deras danska storsatsande team och att vi skulle kunna komma över och delta i deras XC-cup som även har UCI status. Låter som en riktigt bra ide och det kan vara kul att få testa lite nya tävlingar.

Inga kommentarer: