torsdag 11 september 2008

Ny är det officiellt....

.....jag byter arbetsgivare, har sagt upp mig från HP för att gå vidare till Qbranch.
Har länge funderat på vad jag vill göra och hur jag vill utvecklas. Har hört mig för hos HP först men har inte fått det gensvar jag vill ha riktigt.

Efter ett par år tog jag till slut tag i saken och skickade iväg ett par CV till dom mer kända rekryteringssiterna. Jag har trots allt jobbat där i 10år så det kändes som det var dags att gå vidare.
Jag satte upp CV på monster, IDG och Stepstone och det fixade biffen.
Det tog bara någon dag så var jag på min första interview.
Dom flesta verkade riktigt intresserade men en del föll på att jag hade 3 månaders uppsägningstid.
Kändes riktigt bra att man var så eftertraktad.

På 1 månad har jag hunnit med lite över 10 interviwer. Verkar inte som vi är på väg mot någon direkt lågkonjunktur precis, eller så är bara jag som är så djävla bra så alla vill ha mig. Tror på det senare så jag får upp självförtroendet ett snäpp till.....;o)

I fredags så var jag hos Qbranch, ett skapligt stort konsultbolag som har visat fin tillväxt och har bra företagsverderingar. Att dom sen har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser gör ju inte saken sämre.

Det kändes som jag skulle kunna ha stor utvecklingspotential där och att man har möjlighet att hoppa runt mellan olika områden bara man själv visar framföttena lite.
Jag meddelade att jag var intresserad och redan på söndagen fick jag ett förslag på anställningskontrakt.

Blev lite löneförhandling på måndagen och i tisdags skrev jag på.
Det kändes som det var en riktigt bra deal så jag ville inte vänta och chansa på att dom andra jag fått kontakt med skulle bli färdiga.
Snacka om snabba puckar och jag fick igenom det jag ville ha också så jag kan verkligen känna mig nöjd och belåten nu.....;o)
Det blev två flugor i en smäll, utvecklande arbetsuppgifter och en schysst lön på det. Kan det bli bättre???

6 kommentarer:

Eva sa...

Klart du fått jobbet för att du är så duktig o bra så alla vill ha dig!

Puss o kram älskling

Anonym sa...

va bra. då slipper du kanske 30 h övertid/veckan :) Grattis!

Per Kumlin sa...

Eva ja jag hoppas på det, det kan ju inte vara något annat...;o) puss

Micke ja nu kan jag jobba halvtid och fortfarande få lika mycket...;o)

Gunnar Töjren sa...

Hej Per!!! Kan du maila mig på gunnar.tjren@telia.com så jag får din mail. Tommy O och jag har en ide vi tänkte dela med oss till dig =)

Anonym sa...

Grattis Per!

Alltid gött med ett mer utvecklnade jobb och att det dessutom är bättre betalt är ju en fin bonus

Per Kumlin sa...

Gunnar du har mail..;o) Nu är jag nyfiken på vad ni har i kikarna.

Oscar: Tackar ja det känns riktigt skönt, nu får man jobba med något roligt och får förhoppningsviss pengar över till något roligt också....;o)